Zondag 10 maart StraatReünie Wattlaan

Met grote vreugde kondigen wij aan: zondag 10 maart aanstaande houden we in het Museum van Zuilen een herhaling van de StraatReünie voor de huidige en voormalige bewoners van de Wattlaan.

We hebben er zin in u te kunnen bijpraten over de laan, het ontstaan ervan en om de vele weetjes die er in de loop der jaren over de laan zijn te vertellen. Meer dan een eeuw oud heeft de laan een respectabel stuk geschiedenis ingebracht. De laan maakt niet voor niets deel uit van een beschermd stadsgezicht.

Neem bijvoorbeeld het gegeven dat de woningen links en rechts van de Wattlaan aan het begin van de laan, bij de Amsterdamsestraatweg, werden gebouwd voor de beide zonen van de directeur van de Demka-staalfabrieken, Alle Sytse en Jan Menzo de Muinck Keizer.

We openen de deuren om 14:00 uur, om 15:00 uur een kleine lezing over het ontstaan van Nieuw-Zuilen en de Wattlaan in het bijzonder. Om 17:00 uur sluiten we af. Kortom: welkom, gratis toegang, rolstoeltoegankelijk en voor iedereen, jong en oud, huidige en voormalige bewoners, zelfs als u niet in de Wattlaan woont of woonde, u mag allemaal komen!

Interesse? Laat alstublieft even weten of u komt, dat is makkelijk voor de organisatie: Bel 06 20565655 of mail: info@museumvanzuilen.nl