Woont u in Zuilen? We hebben u nodig!

De gemeente Zuilen werd per 1 januari 1954 grotendeels geannexeerd door de stad Utrecht. Dus is dit jaar de viering Utrecht 900 jaar stad niet echt van toepassing op Zuilen. Zuilen is dan namelijk pas 68 jaar onderdeel van de stad Utrecht.

Bij het Museum van Zuilen is het idee gerezen om in het kader van Utrecht 900 jaar stad, 68 inwoners van Zuilen te interviewen in de leeftijden van 0 tot 68.

Natuurlijk is deze groep van 0 tot 18 wel aanwezig maar het interviewen van die groep doen we over 18 jaar. Zo werken we dus ook aan de toekomst. – Die groep van achttien personen willen we ook nu al in kaart brengen.

Blijven voor nu over 50 interviews. Mensen die in Zuilen wonen en een dwarsdoorsnede zijn van de bewoners van de wijk.

We hebben het idee om uit 68 straten één bewoner te vragen, in de leeftijd tussen 0 en 18 (voor later) en 19 en 68 (voor nu). Evenwichtig verdeeld: mannen en vrouwen, Nederlander, Italiaan, Spanjaard, Griek, Hongaar, Oekraïner, Marrokkaan, Pool, Turk, Irakees, Iraniër en zo voort! Werkend of werkeloos, maar wel wonend in Zuilen!

Aan hen de vraag naar de meest memorabele herinnering aan Zuilen. Kwam je bewust naar Zuilen of per toeval? Wat vind je leuk aan Zuilen? Je kunt het allemaal vertellen, gezeten op een stoel, met als achtergrond bij allemaal dezelfde banner.

Dit is een oproep om u op te geven. Leerlingen van het Grafisch Lyceum Utrecht komen u interviewen. U kunt mailen naar: info@museumvanzuilen.nl of bellen naar 06 20565655.

De interviews worden samengebracht tot één grote documentaire die onderdeel van de collectie wordt.