Oud-wethouder sport opent HMS-tentoonstelling in Museum van Zuilen

Op donderdag 16 juni 2022 om 16:00 uur opent oud-wethouder sport van de gemeente Utrecht Paulus Jansen de HMS-tentoonstelling in het Museum van Zuilen. De opening gaat gepaard met een quiz onder het genot van een hapje en een drankje. De tentoonstelling vertelt het verhaal van de sportvereniging HMS in Zuilen en Utrecht gedurende de afgelopen 100 jaar. Er zijn verschillende soorten stukken te zien, zoals medailles, trofeeën, kleding, foto’s, affiches en krantenartikelen. Een mooie kans om meer te weten te komen over de geschiedenis van deze vereniging. De tentoonstelling is te bekijken t/m 24 september 2022. De toegang is gratis.

Wilt u de opening bijwonen, meld u dan aan via info@museumvanzuilen.nl of bel naar 06 20 56 56 55.

We kijken ernaar uit u daar te zien!

uitnodiging_opening tentoonstelling HMS

Houdt Moedig Stand

HMS werd in 1921 opgericht en doet de naam nog altijd eer aan want de club Houdt nog steeds Moedig Stand. Plaats van oprichting was de toenmalige gemeente Zuilen. De eerste locatie was een veld aan de Daalseweg, ook wel Edisonveld genoemd. Na de verhuizing naar de Thorbeckelaan in Ondiep ontwikkelde HMS zich tot een omni-vereniging waar in eerste instantie ook cricket werd gespeeld.

Met de opkomst van Overvecht kwam er aan de Manitobadreef in het noorden van de wijk een gloednieuw sportpark, waar HMS zich halverwege de jaren zestig vestigde. De club maakte in de decennia die volgden net als de wijk Overvecht de vaak ingrijpende veranderingen in de maatschappij en de bevolkingssamenstelling mee. In 2016 keerde HMS terug naar Zuilen op Sportpark Zuilen. Daar kan je nog altijd terecht voor tennis, handbal, cricket, zaalvoetbal en zelfs kaarten. Naast natuurlijk voetbal.

Museum van Zuilen

Het Museum van Zuilen verzamelt verhalen (en objecten) van vroeger om te bewaren voor de toekomst. Over de sportvereniging HMS hebben we een e-book met HMS-verhalen door de jaren heen samengesteld en een tentoonstelling met HMS-memorabilia ingericht.

Het Museum van Zuilen is gevestigd in de Werkspoorfabriek, Schaverijstraat 13 (Utrecht-Zuilen), en er is een lift aanwezig. Voor meer informatie kunt u ons mailen via info@museumvanzuilen.nl of bellen op 06 20 56 56 55.