Oud Nieuws 9 september 1955

Waar vliegers mogen worden opgelaten

De gemeente Utrecht heeft opnieuw bepaald op welke plaatsen het verbod binnen de bebouwde kom van de gemeente op of aan de openbare weg een vliegers op te laten, niet van toepassing is.

Wie vliegeren wil kan nu terecht op de navolgende plaatsen:

…speelweide Julianapark…

Fotobijschrift: Opmerkelijk. Dat vind ik het. Laat ik u even uitleggen wat ik bedoel. Medio april van het jaar 2000 verneem ik van mevrouw Mensch dat er aan het spoor, bij de Demkabrug, een seinhuis heeft gestaan. Zij brengt me er enige dagen later ook foto’s van. Vervolgens komt er in juni 2000 Jack de Lange uit de Bessemerlaan in de winkel die (onder andere) deze foto laat zien: met rechts bovenop de spoordijk het seinhuisje!

Goed, dan kijken wij maar naar die mooie zelfgemaakte vlieger, of naar de voor toen gebruikelijke wijze van opbergen van de wasteilen, of dat fraaie kinderstoeltje rechts. Trouwens, de jongeman op de foto is Nico. Hij werd rond 1955 zo op de foto gezet. Denk ik toch dat hij onderweg is naar de speelweide van het Julianapark?