Oud Nieuws 3 augustus 1949

Een drievoudige autobotsing

Hedenmiddag omstreeks 2 uur had op de Amsterdamsestraatweg nabij het Julianapark te Utrecht een ernstige botsing tussen drie auto’s plaats, waarvan er twee zeer ernstig werden beschadigd.

Van uit de richting Zuilen reed een der automobilisten van lijn 3 naar Utrecht. Daarachter reed een particuliere wagen, die bij de bushalte de auto wilde passeren. Van tegenovergestelde zijde naderde echter een vrachtauto en daarachter weer een particuliere auto. Een botsing was onvermijdelijk. De bestuurder van de vrachtwagen (eigenaar G. Snel uit Hekendorp) raakte de macht over het stuur kwijt en slingerde zich door de afzetting van het Julianapark. De particuliere auto werd zeer zwaar beschadigd. De auto die achter de vrachtwagen reed, kwam er beter af, maar liep toch belangrijke schade op. De bestuurder van de zwaarst getroffen wagen kreeg een der glasscherven in het hoofd en moest zich onder geneeskundige behandeling stellen.

Een der wagens botste bovendien nog tegen de lichtmast, die zwaar werd beschadigd.

Fotobijschrift: Bij een botsing van drie auto’s op de Amsterdamsestraatweg geraakte de bestuurder van de vrachtwagen van G. Snel uit Hekendorp de macht over het stuur kwijt en reed door de afrastering van het Julianapark. De wagen werd zwaar beschadigd.