Nog een zeer leuke aanwinst voor de collectie van het museum

Maandag 29 augustus ging de telefoon. Een medegebruikster (Wendy, van bureau ‘5 graden oost’) van de ‘Werkspoorfabriek’ gaf aan dat er iemand in de hal stond die het museum wilde bezoeken.

Helaas, hij had pech zei ik, ‘we zijn open van woensdag tot en met zaterdag van 10 tot 17 uur’. Maar toen zei Wendy, hij wil vragen of je interesse hebt in de oude brancard van voetbalvereniging ‘Elinkwijk’. Wacht, ik geef hem even aan de telefoon’.

Aan de telefoon kwam de heer Rison. Hij vroeg naar de interesse voor de brancard. Natuurlijk wilden we die wel hebben. Inmiddels opgehaald en toegevoegd aan de collectie. Blij mee.

Hartelijk bedankt Elinkwijk!

Nog zo’n mooie ouderwetse brancard, maar wel een behoorlijk gewicht. Wie zouden hier allemaal op gelegen hebben?