Het Museum van Zuilen gaat van start met de VERNIEUWDE StraatReünie

Het Museum van Zuilen ging januari 2010 van start met de organisatie van StraatReünies. Vrijwel iedere eerste zondag van de maand vroegen we aandacht voor een bepaalde straat in Zuilen. We riepen de voormalige én huidige bewoners op voor een bezoek aan het Museum van Zuilen.

Die zondagmiddagen werden een doorslaand succes. Vooral omdat we van de desbetreffende straat een Powerpoint presentatie hadden gemaakt, waarmee we vertelden en lieten zien wat we over de straat wisten.

We zijn 10 jaar verder en verhuisd naar een nieuwe plek. En juist op die plek willen we graag weer van start met het organiseren van StraatReünies. We hebben méér de vertellen en méér te laten zien. Dus… wordt het geen ‘herhaling’ van de StraatReünie, maar een ‘vernieuwde‘ StraatReünie.

We beginnen met de Edisonstraat, een stuk van de oudste verbindingsweg van Utrecht naar Zuilen: de Daalseweg. In 1949 werd een deel van de Daalseweg, het stuk van Sweder van Zuylenweg tot de F. Koolhovenstraat, omgedoopt tot ‘Edisonstraat’.
Iedereen is welkom! U hoeft dus niet op de Edisonstraat te wonen of gewoond te hebben, ook als u het leuk vindt om met de vorige/huidige bewoners in contact te komen bent u van harte welkom. De toegang is gratis.

In het Museum van Zuilen hebben we op de leestafel de map klaarliggen met ‘alles’ wat we weten over de Edisonstraat. Wie woonden er in 1938-‘39? Waar zaten de winkels en wat voor winkels waren dat?

De toegang tot de StraatReünie is gratis. Maar… ook vanwege de corona-maatregelen moet u zich aanmelden. Dat kan door middel van een mailtje naar info@museumvanzuilen.nl of telefonisch: 06 81036662.

We zien u graag op 6 september 2020 op onze eerste vernieuwde StraatReünie!