5 juni StraatReünie Adriaan van Bergenstraat

Onze volgende StraatReünie is voor de huidige en oud-bewoners van de Adriaan van Bergenstraat. Zondag 5 juni bent u van 14 tot 17 uur van harte welkom in het Museum van Zuilen.

poster juni 2016

Het is ons een groot genoegen om u voor deze 67-ste StraatReünie uit te nodigen. Maar… ondertussen doen we ook graag een beroep op u! We zijn op zoek naar de verhalen van oud-bewoners van de straat. We maken voor iedere StraatReünie een boekje. Daarin schrijven we alles wat we weten over de desbetreffende straat. In dit geval hebben we dus informatie voorhanden over de beide kerken, we weten over de kermis en de voetbalvelden voor werklozen enz.

We zijn nog op zoek naar aanvullingen. De winkels in de straat (we zoeken speciaal naar foto’s van het interieur, maar… ‘in het land der blinden…’ we zijn al snel tevreden). Ook zijn we nieuwsgierig of er een buurtvereniging actief was in deze straat. Wie weet het? Hoe heette deze buurtvereniging? Wie was de meest actieve bestuurder? Wat deed de buurtvereniging zoal? Was er ook een jaarlijks uitstapje? En waar ging dan de reis naartoe? Zijn daar nog foto’s van?

De verhalen (van toen) van de bewoners zelf ontbreken ook nog. Bent u iemand (of kent u iemand) die in de Adriaan van Bergenstraat woont of woonde, alstublieft, zet uw mooiste, leukste grappigste, aardigste herinnering op papier en stuur ons die toe. Of nóg beter: mail het naar ons: info@museumvanzuilen.nl

De StraatReünie gaat van start om 14 uur (dan heten we u welkom met een drankje). Om 15 uur houden we een kleine lezing over de Adriaan van Bergenstraat en daarna is het gezellig samenzijn tot 17 uur. U komt nooit voor niets! In het geval dat u geen (oud)straatgenoten treft, kunt u nog altijd de collectie van het Museum van Zuilen bekijken!