Opening vernieuwd Museum van Zuilen

Beste bezoeker van onze site,

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. Het vernieuwde Museum van Zuilen gaat weer open! Op een nieuwe locatie in de Werkspoorfabriek (Schaverijstraat 13 in Utrecht). Deze hal is een deel van het industrieel erfgoed dat zo nauw verbonden is met de ontstaansgeschiedenis van het Museum van Zuilen.Bovendien een plek die oud met nieuw verbindt: het gebouw is een van de hoekstenen van de nieuwe economie van Utrecht. Daar voelen we ons helemaal op onze plek.

Bezoek aan het nieuwe museum

NB: wegens vakantie is het Museum van Zuilen gesloten van 24 juli tot 8 augustus.

Na 7 augustus 2020 kunt u het Museum van Zuilen weer bezoeken, en kennismaken met de tentoonstelling Ons Werkspoor. Héél veel mensen hebben ons in de afgelopen jaren gesteund bij de opbouw van ons museum. We zouden ze graag allemaal in één keer laten kennismaken met onze nieuwe ruimte. Door de Corona-beperkingen is dat lastig. Het maximaal aantal bezoekers in het Museum van Zuilen is 10.

Het bezoek aan het museum kan ook alleen na aanmelding. Dat kan via deze site of na
telefonische afspraak (bel hiervoor naar 06 81036662).

De opening werd verricht door Georgia, een van de kleindochters van oprichter Wim van Scharenburg, met assistentie van onze afscheid nemende burgemeester en fan-van-het-eerste-uur Jan van Zanen.

Wij ontvangen u graag op de nieuwe plek. Reserveren doet u makkelijk via deze knop: Reserveer uw bezoek.

Welkom in het Museum van Zuilen,
Paulus Jansen, voorzitter bestuur