Oud Nieuws 25 mei 1950

TWAALF EEUWEN ZUILEN

Uitvoerig programma samengesteld

Het programma van de feestelijkheden, die zullen worden gehouden van 1 tot en met 8 Juli ter gelegenheid van het twaalfde eeuwfeest van Zuilen, is thans gereed gekomen. Het ziet er als volgt uit:

Zaterdag 1 Juli: 11 uur, opening van de feestweek door Burgemeester O. Norbruis in het Julianapark: half 3 hengelwedstrijd in het Merwedekanaal; 3-5 uur optocht; half 6-8 uur gymnastiek-uitvoering door Sport Vereent in het Julianapark; 7 uur, opening van de oud-Hollandse Markt door de burgemeester; 8.00-10.30 uur concerten in het Julianapark, gevolgd door vuurwerk.

Maandag 3 Juli: 2-5 uur kinderspelen; 7-10 uur oud-Hollandse Markt; 9 uur gala-avond openluchtspel in de tuin van het Slot te Oud-Zuylen; 8-9.30 uur korfbalwedstrijd SMS-DVS in Julianapark, en van 9.30-12 uur concerten en amusement, eveneens Julianapark.

Dinsdag 4 Juli; 2-5 uur kinderspelen; 2-10 uur oud-Hollandse Markt: 7 uur inhalen met muziek van de ouden van dagen, die deze dag een autotocht maken; half 8 zwemwedstrijden in het Merwedekanaal; 8-9 uur Volleybalwedstrijd SMS-Onderwijzers in Julianapark; 9.15-9.35 uur judo-demonstratie vereniging “Vanderhorst” in Julianapark; 10-12 uur concert en amusement in het Julianapark: 9 uur openluchtspek Slot te oud-Zuilen.

Woensdag 5 Juli; 2-10 oud-Hollandse Markt; 2.30-4.00 Jeugduitvoering door Sport Vereent in Julianapark; 7-9 Windhondenrennen in Julianapark (de deelnemers worden met muziek ingehaald); 9 uur, openluchtspel Slot Zuilen; 9-12, zanguitvoeringen, concerten en amusement in Julianapark.

Donderdag 6 Juli: 2-10, oud-Hollandse Markt; 2-5 kinderspelen; 7 uur, Brandweerdemonstratie, spuitwedstrijd, muzikale stertocht; 9 uur Openluchtspel; 9 uur amusement in Julianapark.

Vrijdag 8 Juli: 2-10, oud-Hollandse Markt; 2-5, E.H.B.O.-wedstrijden; 6-6.45, eerste helft voetbalwedstrijd Elinkwijk-Feijenoord; 6.45-7.00, Judo-demonstraties; 8.00-10.30, concerten en amusement Julianapark; 10.30 groot vuurwerk; 12 uur, sluiting van de feestweek door burgemeester Norbruis.

De oud-Hollandse Markt heeft plaats op de Sw. v. Zuylenweg.

Gedurende de gehele feestweek Lunapark.

Verdere bijzonderheden zullen spoedig worden bekend gemaakt.

Fotobijschrift: De heer en mevrouw Tjepkema vestigden zich met hun winkel op de hoek van de Sweder van Zuylenweg en de Daalseweg. De heer Tjepkema (Piet, hij was samen met zijn vrouw Wies verantwoordelijk voor zíjn favoriete bijnaam van deze winkel: ‘WiePie’, maar onder de klanten was het ‘Tjeppie’) heeft zijn ziel en zaligheid gelegd in de versiering van het pand naar aanleiding van de viering van 1200 jaar Zuilen. Hij won de tweede prijs! ‘Goede waar is mijn faam’, prijkt boven de rechter etalage.