Best bekeken Facebookberichten XVI

Op Facebook plaatsen we zo mogelijk dagelijks een oud krantenknipsel of bericht uit een dagboek. Zo’n bericht noemen we ‘Oud Nieuws’ en is gerelateerd aan de datum. Omdat niet iedereen ‘op facebook’ wil, zetten we de vier meest bekeken foto’s als blog op deze site. Dit zijn de meest bekeken foto’s in september 2013.

4. Op de vierde plaats eindigde deze maand een foto van de Amsterdamsestraatweg. Het gaat om een foto van een drukke Amsterdamsestraatweg, die paste mooi bij het knipsel van 13 september 1949, waarin verslag wordt gedaan van de drukte die de jaarbeurs teweeg bracht.
Drukke Amsterdamsestraatweg 1949

3. Op de derde plaats kwam de foto die een krantenbericht begeleidt waarin wordt aangegeven waar in Zuilen nog vliegers mogen worden opgelaten.
vliegers zuilen

2. Op de tweede plaats eindigde deze maand (alweer!) een foto van het Julianapark. Dit keer gaat het om het knipsel van 20 september 1939 waarin verslag wordt gedaan van een raadsvergadering over het al of niet mogen schenken van sterke drank in het restaurant.
Julianapark drank restaurant

1. De meest bekeken foto van de maand augustus was nog een foto van het Julianapark. Het is de voorkant van het Julianapark Restaurant met een terras aan de Amsterdamsestraatweg. Volgens mij de moeite waard om met zijn allen voor de terugkeer dan dit beeld te vechten! Een plaatje!
Julianapark terras restaurant